تاثیر محتوا در سئو به زبان ساده
تولید محتوا چیست و چه اهمیتی در سئو سایت دارد؟
برای اینکه بفهمیم تولید محتوا چیست، باید مفهوم محتوا را درک کنیم. محتوا هم از آن مقوله های به ظاهر ساده ولی پیچیده ای است که هر روز و هر ساعت با آن رو به رو می شویم ولی متوجه آن نیستیم. درست مثل اینکه می بینیم یا حرف می زنیم ولی حواسمان به چشم ها و دهانمان نیست. ما در مقاله سئو کردن متا دیسکریپشن به صورت جزئی تر به بهینه سازی متا اشاره کرده ایم. شما می توانید با خواندن این مقاله نکات بیشتری در این رابطه را یاد بگیرید. همیشه اشاره به منابع و صفحات دیگر در داخک یک محتوا یکی از سینگنالهای مهم بسیار خوب برای گوگل است.
حالا بیایید هر یک از این انواع کلمه کلیدی را بهصورت جزئیتر بررسی کنیم. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، بهجای هدف جستجو (Search Intent) از هدف کاربر (User Intent) هم استفاده میشود. اما در میان منابع مورد استفاده، چند سایت و وبلاگ هستند که محتوای آنها کلیدیتر است و عملاً در سطح جهان، مرجع محسوب میشوند. این نکته را تقریباً همه پذیرفتهاند که بزرگترین و ارزانترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند. بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است. اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوهای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمانبر، دشوار و گرانقیمت است.
حتی اگر فقط بهدلیل افزایش جستوجوی طبیعی محتوا تولید میکنید، باز هم احتمالا امید دارید که آن را در آینده به کسبوکار تبدیل کنید. در محتوا دکمه اشتراک در رسانههای اجتماعی را قرار دهید؛ با این کار خوانندگان راحتتر میتوانند محتوای شما را در شبکههای اجتماعی بهاشتراک بگذارند. ما قرار است در این مقاله اصول سئو در تولید محتوا را به شما یاد دهیم تا بهترین نتیجه را از تلاشهای محتوایی خود بگیرید؛ پس تا آخر مقاله همراه ما باشید. بنابراین شما قطعا باید تصاویر و ویدیو را به عنوان بخشی از استراتژی محتوای خود در نظر بگیرید تا به بهترین نحو به مخاطبان و مشتریان خود خدمت کنید. هر دو میتوانند صفحات وب مبتنی بر متن را بهبود بخشند و به تنهایی در پلتفرمهای اجتماعی بایستند.
این کار نه تنها به نفع وب سایت نخواهد بود، بلکه به ضرر آن نیز است؛ زیرا کاربران اعتماد خود را به این وب سایت از دست میدهند. عنوان محتوا باید به گونهای جذاب باشد که مخاطب را به خود درگیر کند. سئو یا بهینهسازی موتور جستوجو مجموعهای از فعالیتهاست که برای افزایش رتبه سایت از طریق تدوین استراتژی محتوا صورت میگیرد و به انواع سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم میشود. در ادامه بیشتر راجع به تاثیر محتوا در سئو و اهمیت آن با یکدیگر صحبت کنیم. در سئو محتوا، لینک سازی داخلی (Internal Linking) را جدی بگیرید.
یک ساختار خوب نه تنها به درک بهتر مخاطب کمک میکند، بلکه میتواند تأثیر Content را نیز افزایش دهد. این اصل برای تمام انواع محتوا، از متن گرفته تا ویدیو و پادکست، صادق است. برای این منظور، سئو24 در کنار مفاهیم پایهای و اصولی سئو، به تکنیکهای حرفهای و موضوعات پیشرفته نیز میپردازد. محتوای آموزشی سئو 24 در 4 دسته مفاهیم سئو، سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال تقسیم شدهاند تا همه موضوعات سئو را پوشش دهند. هنگام انتخاب کلمات کلیدی، تعادل بین حجم جستجو و رقابت را در نظر بگیرید. کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا ممکن است جذاب به نظر برسند، اما اغلب رقابت شدیدی دارند.
اگر میخواهید شات زمان طولانیتری در پیج شما باشد، میتوانید از پست استفاده کنید. در این روش یک تصویر یا ویدئو از صفحه یا محصول شخص مورد نظر منتشر میکنید و در کپشن توضیحاتی درباره آن مینویسید. یکی از رایجترین و سادهترین روشهای شات، استفاده از استوری است. در این روش میتوانید اسکرینشاتی از صفحه یا پستی از شخص مورد نظر را در استوری خود منتشر کنید. در این مقاله قرار است خیلی ساده و کاربردی، این تکنیک را بشناسید و یاد بگیرید چطور از آن به نفع پیجتان استفاده کنید. در ادامه به معرفی بعضی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی میپردازیم.
توضیحات متا بخشی از محتوای شماست که در صفحه نتایج موتورهای جستوجو دیده میشود. البته توضیحات متا را باید خودتان بنویسید؛ وگرنه گوگل خودش بخشی از مطلب شما را در توضیحات متا نشان خواهد داد. اگر توضیحات متا را بهخوبی بنویسید، تفاوت زیادی میان تعداد کلیکها ایجاد خواهید کرد. تردیدی نیست تعداد کلیک درکنار مدتزمانی که کاربر روی محتوای شما توقف میکند، عامل مهمی در افزایش رتبه بهشمار میرود. توضیحات متا را بهخوبی بنویسید و توجه کنید حتما زیر ۱۶۰ کاراکتر باشد؛ وگرنه مابقی آن بهشکل نقطهچین دیده میشود.
یادتان باشد محتوای جامع و مفصل، در مقایسه با محتوای کوتاه و مختصر، شانس بیشتری برای رسیدن به رتبه یک گوگل دارد. به علاوه، اگر محتوایتان جامع، کامل و مفید باشد، شانس بیشتری برای بک لینک (Backlink) دارد. یکی از حساس ترین بخش های اصول سئوی محتوا، بخش بهینه سازی بدنه اصلی است. چون این بخش مستقیم با ذهن مخاطب درگیر می شود، پس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما برای یک صفحه یا یک مقاله به فهرستی از کلمات کلیدی شامل کلمات کلیدی اصلی، فرعی یا مشابه و کلمات کلیدی دمدراز برای محتوای خود نیاز دارید. لازم است که این کلمات را لیست کنید و آنها را بهصورت زیر در محتوای خود به کار ببرید.
برای بیشتر شدن نظرات می توانید مطالبی بنویسید که برای کاربران سوال برانگیز باشد و کاربر برای حل مشکل و آگاهی بیشتر سوال خود را در قالب کامنت در صفحه بپرسند. بهینهسازی محتوا برای موتورهای جستجو یا SEO، فرآیندی است که به افزایش دیده شدن Content در نتایج جستجو کمک میکند. این اصل برای تمام انواع محتوا، از متن تا ویدیو و تصاویر، اهمیت دارد. بهینهسازی صحیح میتواند ترافیک ارگانیک به سایت را افزایش داده و ارزش کانتنت را برای کاربران و موتورهای جستجو بالا ببرد. در دنیای امروز، وبسایتها به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی محسوب میشوند.
هدف استفاده از این کلمات، جذب کاربرانی است که دقیقاً میدانند بهدنبال چه چیزی هستند. این کلمات با وجود اینکه جستجوی کمتری دارند اما هدف جستجو را بهوضوح مشخص میکنند. برای مثال این صفحه برای کلیدواژه «کلمه کلیدی چیست؟» نوشته شده است؛ کاربر برای درک مفهوم «کلمه کلیدی» این عبارت را جستجو میکند و گوگل این صفحه را در نتایج به او نشان میدهد. آیا برای سئو سایت نیاز به علم برنامه نویسی داریم؟ برای بهینه سازی سئو سایت هیچ اجباری برای تسلط به زبان برنامه نویسی نیست. این سه اقدام به خوبی میتواند از طریق لینکسازی خارجی یا همان بک لینک به سئو سایت شما کمک کند و جایگاه شما را در نتایج SERP بهبود ببخشد. تایتل یا عنوان یک صفحه بسیار اهمیت دارد، چرا که میتواند کاربر را متقاعد کند که روی سایت شما کلیک کند یا خیر.
تصاویر باعث می شوند تا ذهن افراد برای خواندن محتوا آماده تر باشد و به این کار تشویق شوند. بنابراین بخش مقدمه اهمیت زیادی برای کاربران دارد و حتماً باید در نظر داشته باشید که اگر مقدمه جذاب و گیرایی نداشته باشید، احتمال خواندن ادامه محتوا توسط کاربران کاهش پیدا می کند. مطالعه کتابها، مقالات، منابع اینترنتی و مصاحبه با متخصصان میتواند به شما کمک کند تا در مورد موضوع خود بهترین اطلاعات را داشته باشید. ویرایش و بازنگری، مراحل حیاتی در فرآیند تولید محتوا هستند که اغلب نادیده گرفته میشوند. این مراحل نه تنها برای محتوای متنی، بلکه برای تمام انواع محتوا ازجمله ویدیو، پادکست و اینفوگرافیک ضروری هستند. ویرایش دقیق میتواند کیفیت نهایی Content را به طور قابل توجهی افزایش دهد.
سپس باید به دنبال کلمات کلیدی بلندی باشید که با کلمه کلیدی اصلی مرتبط هستند و سعی کنید از آن ها در زیر عنوان ها استفاده کنید. به یاد داشته باشید که کلمه کلیدی اصلی مهم ترین عنصر سئو محتواست و اگر در عنوان محتوا و هدینگ یک یا پاراگراف های اول از آن استفاده شود شک نکنید که نیمی از راه را رفته اید. یکی از نکات مهم دیگر که باید در اصول سئوی محتوا به آن پایبند باشیم، سئوی متا دیسکریپشن است. شما الان سئوی محتوا را یاد گرفتید و به راحتی میتوانید با انجام این مراحل، محتوای خود را به رتبههای بالا برسانید. اما اگر به شغل سئو علاقه دارید و دوست دارید یک متخصص سئو با درآمد بالا شوید میتوانید با شرکت در دوره حرفهای سئو به صورت یک پکیج کامل، به یک متخصص سئو تبدیل شوید. در این پکیج، تمام آموزشهای تخصصی سئو داخلی و تکنیکال و خارجی، کیوورد ریسرچ، سرچ کنسول + سه کتاب تخصصی به شما ارائه میشود.
سئو محتوا متنی به تنهایی شاید نیاز کاربر را رفع نکند و برای گوگل هم زیاد جذاب نیست که شما فقط از محتوا متنی استفاده کنید. هدف از اصل سئوی محتوا رفع نیاز کاربر و راضی نگه داستن آن است و راضی کردن گوگل هم معیاری برای این کار است. بنابراین شما باید برای اینکه یک تجربه کاربرای بینظیری را به کاربر ببخشید، لازم است که در کنار استفاده از محتوای متنی از محتوای تصویری، ویدیویی، اینفوگرافیک و… نیز استفاده کنید. یکی دیگر از سیگنالهای بسیار خوب برای گوگل، استفاده از کلمات کلیدی بلند در هدینگ ها و بدنه محتوا است که ما باید از آن قطعاً استفاده کنید. این کلمات کلیدی را میتوانید بهصورت پرسشی دربیاورید و یا از ترکیب کلمه کلیدی اصلی با کلمات دیگر آن را به کار ببرید.
همچنین، استفاده از تصاویر بندانگشتی (thumbnail) جذاب میتواند نرخ کلیک را افزایش دهد. به یاد داشته باشید که سرعت بارگذاری ویدیو بسیار مهم است، پس از فرمتها و اندازههای مناسب استفاده کنید. برای بهینهسازی محتوای صوتی برای سئو، مطمئن شوید که یک رونوشت (transcript) دقیق از محتوای صوتی خود تهیه کنید. اگر به تازگی وارد حوزه سئو و محتوا شده باشید، حتماً عبارت «محتوای سئوشده» به گوشتان خواهد خورد. تولید محتوا همیشه هدفمند است و اگر محتوایی را برای وبسایت تولید میکنید، باید سئو یا بهینهسازی موتور جستجو را جدی بگیرید تا به هدفتان برسید. اما اصول سئو محتوا چیست؟ چگونه محتوا را برای وبسایت سئو کنیم؟ در ادامه این مطلب، هر آنچه باید در مورد سئو محتوا بدانید برایتان خواهیم گفت.
بهروزرسانی محتوا نه تنها اطلاعات را دقیق و مرتبط نگه میدارد، بلکه میتواند به بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو نیز کمک کند. تولید محتوای باکیفیت تنها نیمی از معادله است؛ نیم دیگر، توزیع مؤثر آن است. استراتژی توزیع محتوا باید متناسب با نوع محتوا و مخاطب هدف طراحی شود. این استراتژی میتواند شامل انتشار در وبلاگ، اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی، ارسال خبرنامه ایمیلی یا استفاده از پلتفرمهای تخصصی باشد. پس از دانستن کلمات کلیدی و پاسخ به نیاز مخاطب، بهتر است در رابطه با محتوای جذاب تحقیق کنید. نوع ارائه اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا یک محتوای مفید و کاربردی قطعا مورد توجه مخاطب قرار میگیرد.
فقط باید حواستان باشد که این قابلیت در زبان فارسی فعال نیست و زمانی که میخواهید درباره موضوعی محتوا تولید کنید، حتما به زبان انگلیسی هم درباره آن سرچ کنید و به بخش PAA توجه کنید. در سیستم محتوای وردپرس تگ Alt تصاویر با عبارت «متن جایگزین» دیده میشود. و در آخر برای این که جذابیت محتوای خود را چند برابر کنید، میتوانید از داستانها، مثالها، تجربههای شخصی و… استفاده کنید. برای داشتن محتوای خوب باید یک سری نکات را به خاطر بسپارید که در این بخش به مرور آنها میپردازیم. وقتی شات میشوید، ممکن است افراد جدید در پستها یا دایرکت برای شما پیام بگذارند. سریع و محترمانه پاسخ دهید تا ارتباطی قویتر با آنها برقرار کنید.
از سویی دیگر هم اشتراکگذاری بیشتر مطلب شما موجب افزایش احتمال جذب لینک خارجی خواهد شد. هیچ قانون مشخصی وجود ندارد؛ اما روی هر چیزی لینک ندهید (و مسلما فقط کلمات کلیدی نیستند که میتوان به آنها لینک داد و اجبارا هم نباید به آنها لینک داد). به جایی که واقعا با محتوا ارتباط معنایی دارد و به صفحه هدف ارزش بیشتری میدهد، لینک بدهید. کلید موفقیت برای رتبهبندی محتوا، نشاندادن ارتباط است و به این منظور، استفاده از ارتباط معناییِ کلمات کلیدی در محتوا مهم است. پیش از الگوریتمهای پاندا و مرغ مگسخوار، موتور جستوجو وسواس خاصی روی چگالی کلمات کلیدی داشت.
طبق آمار مستند گوگل که در تصویر زیر مشخص است، هرچه تعداد کاراکترهای یک صفحه کمتر باشد، جایگاه و رتبه بهتری به آن اختصاص داده خواهدشد. برخی از افراد صاحب کسب و کار از شبکههای اجتماعی برای تبلیغات برند خود، رضایت مشتریان و پاسخ به برخی از سوالات رایج کاربران استفاده میکنند. این فعالیتها میتواند به اعتمادسازی و درنهایت انتقال کاربر به سایت منجر شود. البته گاهی روند انتقال کاربر از شبکه اجتماعی با سرعت انجام میگیرد و گاهی ممکن است چند سال زمان ببرد. نرخ پرش یا Bounce Rate درصد کاربران را نشان میدهد که به یکی از صفحات سایت وارد شده و بدون اینکه عکسالعملی نشان دهند و یا بین صفحات جابجا شوند و کلیک کنند، از صفحه خارج شوند. تکنیکهای زیادی وجود دارد که شما میتوانید با پیادهسازی آنها نرخ پرش را کاهش دهید.
می توانید ویدئو های زیاد با تایم کوتاه تولید کنید و مخاطب را درگیر کنید. اگر درحال نوشتن محتوا هستید یا انواع دیگر محتوا را قبلا تولید کرده اید، محتوای خود را با توجه به برنامه تولید محتوایی که دارید آپدیت کنید. محتواهای متنی که در سایت نوشته ایید را هر ماه بررسی کنید ویک آپدیت ماهیانه حتی اگر اضافه کردن یک پاراگراف هم باشد انجام بدهید. آپدیت کردن محتوا باعث می شود محتوای شما همیشه زنده به نظر برسد و از نظر سئو نیز گوگل توجه بیشتری به صفحاتی که آپدیت می شوند دارد و رتبه این را بهبود می دهد. یکی دیگز از روش های زنده نگه داشتن و آپدیت محتوا تشویق کاربران به کامنت گذاشتن درباره مطلب شماست. مخاطبان خود را با استفاده از شبکه های اجتماعی و یا ارسال خبرنامه هفتگی از طریق ایمیل آگاه کنید و تعامل آن ها در سایت را بیشتر کنید.
برای نمونه در همه مطالبی که در بلاگ یکتانت میبینید همه مطالب به طور دقیقی به مطلب مرتبط دیگری از بلاگ لینک شدهاند. تا همین چند وقت پیش، بازاریابان و کارشناسان سئو از اینکه به محتوای خارجی لینک بدهند اکراه داشتند. آنها میخواستند تا جایی که میتوانند رتبه بالاتری را برای خودشان کسب کنند. ضمن این باید تعادل را نیز رعایت کنید و هرجا به راستی نیاز بود و به درک ارتباط منابع کمک میکرد لین خارجی بدهید و در این زمینه بیمهابا عمل نکنید. محتوایی ارزشمند با ساختاری منظم تولید کنید که برای مخاطب نفع داشته باشد (رضایت کاربر).
در استوری یا پستهایی که منتشر میکنید، از مخاطبان جدید دعوت کنید که شما را دنبال کنند یا با شما تعامل داشته باشند. اگر پروفایل شما مرتب، جذاب و حرفهای نباشد، این افراد به احتمال زیاد شما را فالو نمیکنند. صرفاً شات شدن کافی نیست؛ باید استراتژی داشته باشید و بدانید چگونه از این فرصت بیشترین بهره را ببرید. اگر چیزی را واقعاً دوست ندارید یا از آن استفاده نکردهاید، بهتر است آن را شات نکنید. مخاطبان خیلی زود متوجه میشوند که آیا معرفی شما واقعی است یا فقط یک تبلیغ معمولی. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که میتوانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید.
خبر خوب هم این که اگر از افزونههای سئو مثل رنک مث و یا یوست سئو در وردپرس استفاده میکنید، خیلی از این دادههای ساختاریافته به صورت خودکار به محتوای شما اضافه میشوند. به روزرسانیها میتوانند شامل اضافه کردن دادههای جدید، بهبود سئو، اضافه کردن تصاویر یا ویدئوها، یا حتی تغییر در سبک نگارش باشند. به جای این که از صفر شروع کنید و یک مقاله جدید بنویسید، میتوانید به همان مقاله قدیمی، اطلاعات جدید اضافه کنید، نکات قدیمی یا اضافی را از آن حذف کنید و در کل آن را آپدیت کنید. با این کار نه تنها انرژی کمتری مصرف میکنید، بلکه بازدهی بیشتری خواهید داشت. در مطلب خود هر جا احساس کردید که لازم است درباره موضوعی توضیح بیشتری داده شود و پیشتر مقاله ای کامل درباره آن داشتید لینک سازی کنید. اگر در آینده در مقاله ای کامل عباراتی از متون قبلی را هم توضیح دادید، لینک سازی را فراموش نکنید.
آنها همچنین یاد میگیرند که چگونه از ابزارهای سئو برای نظارت بر ترافیک وب سایت، بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل دادههای وب سایت استفاده کنند. تحقیق در مورد کلمات کلیدی، پایه و اساس هر استراتژی موفق سئو و بهینه سازی وب سایت است و نقش حیاتی در تاثیر محتوا بر سئو دارد. این فرآیند به شما کمک میکند تا درک عمیقتری از نیازها و رفتارهای جستجوی مخاطبان هدف خود به دست آورید. با شناسایی کلمات و عبارات کلیدی که مخاطبان شما برای یافتن محصولات، خدمات یا اطلاعات مرتبط استفاده میکنند، میتوانید محتوای خود را به گونهای بهینه کنید که به این نیازها پاسخ دهد. رعایت استانداردهای تولید محتوا یکی از اصول کلیدی در بهبود سئوی سایت است.
همانند سایر محتوا ها در اصول سئوی محتوا، برای ویدیو ها هم بهینه سازی لازم است. برای اینکه بفهمید چقدر و چگونه محتوای خوب بنویسید، همیشه چند لینک اول نتایج جستجو را آنالیز کنید و در همین بازه محتوا بنویسید. برای نوشتن یک متن یا یک محتوا طبق اصول سئوی محتوا اولین قدم تحقیق کلمات کلیدی است. شما باید با استفاده از ابزارهای آنلاین رایگان پولی و غیر پولی مناسبترین کلیدواژه را برای خود انتخاب کنید و طبق بودجه، وقت، میزان رقابت و… مناسبترین کلمه را برای خود انتخاب کنید. کدام محتوا برای سئو بهترین است؟ محتواهایی که به نیاز کاربران پاسخ میدهند، بهروز هستند و از کلمات کلیدی مناسب استفاده میکنند، شانس بیشتری برای رتبهبندی بهتر دارند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/