برگزیده مدیریت محتوا

بهترین سیستم های مدیریت محتوا در سال 2024 ایزی وب

به همین خاطر می‌توان با کمک یک CMS ساده تنها در چند دقیقه یک بلاگ راه‌اندازی کرد. حتی اگر یک وبلاگ‌نویس ساده هستید نیز شما باز هم در حال کار با یک CMS هستید. این سیستم مدیریت محتوا به طور اختصاصی برای راه‌اندازی و مدیریت فروشگاه اینترنتی طراحی شده است. تمرکز این سیستم روی سرویس‌دهی به فروشگاه‌های اینترنتی باعث شده است بتواند امکانات بسیار خوبی را به فعالان این زمینه ارائه دهد. تأیید اعتبار ورودی‌های کاربران از جمله فرم‌های ثبت نام، ورود و نظرات، می‌تواند از وارد شدن اطلاعات مخرب جلوگیری کند.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال مارکتینگ بیزون می باشد. اما باید به این نکته توجه کنید که شاپیفای هزینه ماهانه دارد و برای برخی از کسب‌وکارهای کوچک ممکن است گران باشد. لیمو‌هاست ایده‌ای بود که در پاسخ به یک خلا واقعی متولد شد؛ ما طراحان لیمو‌هاست از قدیمی‌های هاستینگ ایران هستیم که از نزدیک شاهد دردسرهای زیرساختی و ضعف کیفیت هاست ایرانی بوده‌ایم. درست مثل شما، ما هم از دل دغدغه‌های یک سازمان کوچک، هدف بزرگی را دنبال کردیم و امروز می‌توانیم ادعا کنیم به این هدف نزدیک شده‌ایم؛ ساختن یک میزبانی امن و پایدار. سعی کردیم هرآنچه لازم است راجع‌به CMS بدانید را در این مقاله پوشش دهیم؛ امیدواریم پس از خواندن آن، اطلاعات ارزشمند و مفیدی کسب کرده باشید. این ۷ مورد را کنار هم بگذارید و قبل از نهایی کردن تصمیمتان در رابطه با انتخاب CMS مناسب، آن‌ها را لحاظ کنید.

در یک CMS معمولی، بک‌اند جایی که محتوا در آن ساخته و مدیریت می‌شود و فرانت‌اند که در آن محتوا نمایش داده می‌شود، با کد ترکیب می‌شوند، بنابراین شما کم و بیش به یک خروجی محدود می‌شوید. امروزه کسب‌و‌کار‌های اینترنتی، ساخت وب‌سایت‌های گوناگون و در کل آشنا شدن با اینترنت و راه‌های استفاده صحیح و بهره‌مندی از آن می‌تواند در پیشرفت و موفقیت شما بسیار تاثیر‌گذار باشد. اکثر سیستم عامل‌های CMS مانند CMS Hub دارای مجموعه‌ای از الگوهای از پیش طراحی شده هستند که می‌توانید برای شخصی‌سازی سریع ظاهر سایت خود از آن‌ها استفاده کنید. با یک جستجوی ساده کاربران می‌توانند تمام مطالب مرتبط با موضوع دلخواه خود را پیدا کنند و به راحتی به تمام اطلاعاتی که می‌خواستند دست یابند. محتوایی که تولید می‌کنید را می‌توانید روی وب‌سایت نشان دهید، یا برای یک اپلیکیشن موبایل بفرستید یا هر طور که می‌خواهید از آن استفاده کنید. زبان برنامه‌نویسی این نرم‌افزار PHP است و تمام محتوای وب‌سایت (از جمله تنظیمات، پست‌های وبلاگ و صفحات) را در یک پایگاه داده ذخیره می‌کند.

به‌روزرسانی‌های منظم و استفاده از افزونه‌های معتبر برای حفظ امنیت وب‌سایت ضروری است. این موضوع شامل فعال سازی تایید دو مرحله ای است که برای ورود نیاز دارد تا نه تنها رمز ورود، بلکه کد دائمی یا موقت ارسال شده به دستگاه دیگر را نیز وارد کنید. بسیاری از CMS ها مانند وردپرس و جوملا رایگان هستند، اما برخی از آن‌ها دارای هزینه‌هایی برای امکانات اضافی یا پشتیبانی حرفه‌ای می‌باشند. اما به یاد داشته باشید که مجنتو به دانش فنی نیاز دارد و ممکن است هزینه‌های توسعه و نگهداری آن برای برخی از کسب‌وکارها بالا باشد. هر یک از این دو دسته مزایا و معایب خاص خود را دارند که کاربران باید بر اساس نیازها و بودجه خود، یکی را انتخاب کنند. این دسته از CMS ها توسط شرکت های تجاری توسعه داده شده و معمولاً با هزینه ای که برای خرید یا اشتراک آن ها پرداخت می شود در اختیار کاربران قرار می گیرند.

سازندگان وردپرس در ابتدا آن را با هدف بلاگ‌نویسی توسعه دادند، اما حالا بعد از گذشت نزدیک به ۲۰ سال، انواع و اقسام سایت‌ها روی این سیستم مدیریت محتوا وجود دارند. جلوتر بررسی می‌کنیم که انواع CMS چیست؛ اما حالا همینقدر بدانید که وردپرس معروف‌ترین و پراستفاده‌ترین سیستم مدیریت محتوا در تمام دنیا است. اما در مقام مقایسه، می‌توان گفت سیستم‌های مدیریت محتوا امنیت قابل‌قبولی دارند. از آنجایی که حفاظت از داده‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد، این یک مزیت بزرگ برای این اپلیکیشن‌ها محسوب می‌شود. احتمالا تا الان هم متوجه شدید که وردپرس همیشه به عنوان بهترین برشمارده شده و باقی CMS ها را هم با وردپرس مقایسه می کنند. اما یادتان باشد که هر خدمت و هر فعالیتی برای خودش CMS مخصوص خودش را دارد و باقی موارد هم بستگی به مهارت، کارکرد و در نهایت علاقه شخصی کاربر دارد که می خواهد کدام CMS را برای سایت اش انتخاب کند.

این پروتکل‌ها از دسترسی هکرها به داده‌های تبادلی جلوگیری می‌کنند و امنیت ارتباطات وب‌سایت را تضمین می‌کنند. به این معنی که هر کاربر باید سطح دسترسی خاصی داشته باشد و دسترسی غیرمجاز به بخش‌های حساس سایت مسدود شود. تخصیص مجوزهای حداقلی (Least Privilege) برای کاربران و مدیران یکی از اصول اساسی امنیت است. اگر کسب‌وکار یا وب‌سایت شما در آینده رشد خواهد کرد، CMS باید مقیاس‌پذیر باشد و توانایی مدیریت ترافیک و محتوای بیشتر را داشته باشد. یک CMS باید رابط کاربری ساده و کاربرپسندی داشته باشد تا کاربران غیر فنی بتوانند به راحتی محتوا را مدیریت کنند.

خلاصه که اولین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، پولی است که در اختیار دارید و می‌خواهید برای ساخت سایت هزینه کنید. همچنین ممکن است بسته به استفاده‌ای که قرار است از سایت داشته باشید، به برخی افزونه‌های پولی هم نیاز پیدا کنید. اگر بودجۀ نامحدود دارید، از خواندن این بخش صرف‌نظر کنید؛ اما اگر باید در مخارج صرفه‌جویی کنید، بهتر است سراغ گزینه‌های رایگان بروید. البته حتی اگر بخواهید از وردپرس استفاده کنید (یک نمونه CMS رایگان)، باید برای تهیۀ هاست و خرید دامنه هزینه کنید. کافی است وارد سایت What CMS شوید و URL سایت مدنظرتان را در فیلدی که در همان صفحۀ اصلی وجود دارد وارد کنید.

در حالی که ساخت وب سایت و مدیریت محتوای شما رایگان است، میزبانی آن در همان پلتفرم هزینه دارد. Webflow نیز متن‌باز نیست، با این حال، به اندازه کافی خوب است که یکی از بهترین سیستم‌های CMS در سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شود. اول از همه، اجازه دهید بگویم که یک CMS می‌تواند یک سایت‌ساز را به عنوان بخشی از بسته خود داشته باشد و این دو سرویس به طور متقابل منحصر به فرد نیستند. با این گفته، تفاوت کلی و سایت‌ساز این است که یک CMS بیشتر بر مدیریت محتوای شما متمرکز است و امکان پیکربندی و سفارشی سازی بسیار متنوع تری را فراهم می‌کند. از طرف دیگر، سایت ساز بر این تمرکز دارد که به راحتی به شما امکان دهد وب سایت را با چند کلیک ساده ایجاد کنید، با این حال، مدیریت محتوا یا سفارشی سازی زیادی را ارائه نمی‌دهد.

قابلیت های پیشرفته ای در زمینه مدیریت محصولات، پرداخت و تجربه خرید آنلاین دارد. امروزه به لطف تکنولوژی و پیشرفت های چشمگیری که در این زمینه حاصل شده است، تجارت الکترونیک به صورت جدی در دنیا دنبال می شود و به جرأت می توان گفت اولین قدم برای شروع تجارت الکترونیک، طراحی یک وب ... تنها برای آن میزان از منابع سخت‌افزاری که نیاز دارید هزینه می‌پردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. فقط کافی است روی افزودن پروندۀ چندرسانه‌ای کلیک کنید و بعد از انتخاب عکس مدنظر، آن را روی سایت آپلود کنید. بدون CMS، برای انجام این کار هم باید به وب‌سرور متصل شوید و فرایند را از آن جا ادامه دهید. قبلاً این‌طور نبود؛ در گذشته‌های نه‌چندان دور، ساخت سایت و نگهداری از آن، نیازمند برخی مهارت‌های به‌خصوص بود و هرکسی نمی‌توانست وارد این حوزه شود.

حال در اینجا می خواهیم برترین سیستم های مدیریت محتوا را به شما معرفی کنیم. سیستم هاب‌اسپات یک سیستم مدیریت محتوای کاملا یکپارچه است که مخصوصا برای بازاریاب‌ها و صاحبان کسب‌وکارها طراحی شده است. سیستم‌های مدیریت محتوا همان چیزی هستند که هر وب‌سایت و وب‌مستری به آن‌ها نیاز دارد. این سیستم‌ها کار ما را به شدت آسان کرده‌اند و به هرکسی این امکان را می‌دهند تا بتواند از صفر یک وب‌سایت ایجاد کند. با توجه به اینکه در گذر زمان بسیاری از محتوای سایت قدیمی شده و نیاز به تغییرات اساسی در آنها احساس می شود، از طرفی دیگر نیاز به فرد متخصص در این زمینه، جهت بازنگری و اصلاح محتوای قدیمی ضروری می باشد.

در واقع شما تصمیم میگیرید که کدام مطلب در کدام بخش سایت به نمایش گذاشته شود. اگر قصد دارید به بازارهای بین‌المللی دسترسی پیدا کنید، باید اطمینان حاصل کنید که CMS از چندین زبان پشتیبانی می‌کند و امکان ایجاد سایت‌های چندزبانه را دارد. CMSها و افزونه‌ها به‌طور منظم به‌روزرسانی می‌شوند تا امنیت و عملکرد بهبود یابد. این به‌روزرسانی‌ها نیاز به زمان و توجه دارند و ممکن است به مشکلاتی در سازگاری با قالب‌ها یا افزونه‌های موجود منجر شوند. اگرچه بسیاری از CMSها رایگان هستند، اما برخی از قالب‌ها و افزونه‌های پیشرفته ممکن است هزینه‌بر باشند.

اگر تا به حال برای طراحی سایت اقدام کرده باشید و یا در زمینه‌های مربوط به این موضوع فعالیت داشته باشید، نام CMS یا سیستم مدیریت محتوا را شنیده‌اید. به‌طورکلی، روش‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی متعددی برای طراحی سایت وجود دارد که هرکسی با توجه به نیاز خود می‌تواند از آنها استفاده کند. اما اگر شما بخواهید مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید باید نسبت به هرکدام از انواع سیستم مدیریت محتوا شناختی هرچند اندک داشته باشید. سیستم‌های مدیریت محتوا در اوایل دهه ۱۹۹۰ معرفی شدند و به تدریج توسعه یافتند. در ابتدا این سیستم‌ها بسیار ساده بودند، اما با گذشت زمان و با ظهور تکنولوژی‌های جدید، CMS ها نیز پیشرفته‌تر شدند و امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار دادند. این سیستم مدیریت محتوا یکی دیگر از بهترین cmsهای قابل تنظیم است که از سال 2001 شروع به کار کرده و تا به امروز (سال 2024) نیز جزو بهترین‌ها شناخته می‌شود.

همان‌طور که گفتیم، صدها سیستم مدیریت محتوا وجود دارند که این ۵ مورد جزو پرطرفدارترین‌‌ها هستند. اگر سراغ وردپرس بروید، می‌توانید انواع سایت را با آن بسازید که فروشگاه‌های آنلاین را هم شامل می‌شود؛ این موضوع در رابطه با جوملا هم صدق می‌کند. بیشتر CMSها قابل شخصی‌سازی هستند؛ یعنی می‌توانید آن‌ها را برای نیاز به‌خصوص خود شخصی‌سازی کنید! به این ترتیب، کسب‌وکارهایی که سراغ CMSها می‌روند می‌توانند سایتی بسازند که به‌خوبی برندشان را انعکاس دهد. سیستم عامل‌های CMS ویژگی‌های داخلی و همچنین افزونه‌هایی را برای کمک به شما در بهینه‌سازی سایت خود برای موتورهای جستجو ارائه می‌دهند.

بعضی از این معایب شامل نداشتن دسترسی‌ به برخی از آیتم‌ها و محدود بودن این CMS ها به برخی زبان‌های کدنویسی می‌باشد. این محدودیت برای خیلی از افراد حرفه‌ای دردسرساز می‌شود و آن‌ها نمی‌توانند تغییرات دلخواه خود را با کدنویسی در قالب اعمال کنند. به همین خاطر و به دلیل اینکه بحث DXP این روزها گستردگی بیشتری پیدا کرده، آن را به نوعی یک مقوله نسبتاً مجزا می‌دانند. اما به هرحال باید گفت که DXP صرفاً یک رویکرد متفاوت از CMS می‌باشد و هسته مرکزی آن یک سیستم مدیریت محتوای رایج است. البته بحث وبلاگ و وبلاگ‌نویسی به خاطر سادگی و عدم نیاز به مباحث فنی و گسترده به طور کلی در زیرمجموعه سی‌ام‌اس‌ها جای می‌گیرند.

این پلتفرم از فروش حضوری در فروشگاه پشتیبانی می‌کند که اگر یک فروشگاه در دنیای واقعی یا مجازی داشته باشید، می‌توانید از آن استفاده کنید. با استفاده از این سیستم CMS می‌توانید به‌راحتی وب‌سایت‌های مختلفی را راه‌اندازی کنید. این برنامه انعطاف‌پذیری و سادگی بالایی دارد و به‌صورت رایگان در اختیار کاربرانش قرار می‌گیرد. بیایید مزایا و معایب بهترین و امن‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوای اختصاصی را با هم مرور کنیم. بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوا که امروزه می‌شناسید، اول خیلی ساده به صورت پلتفرم‌های وبلاگ‌نویسی کارشان را شروع کردند. چنین سیستم‌ها و ابزارهایی در یک CMS اختصاصی به این صورت وجود ندارد و اگر شما سراغ استفاده از یک سی‌ام‌اس اختصاصی رفته‌اید، باید این بخش را نیز به صورت تخصصی مورد توجه قرار دهید.

CMSها به آژانس‌های تبلیغاتی کمک می‌کنند تا محتواهای تبلیغاتی، مقالات وبلاگی و رسانه‌های اجتماعی را مدیریت و منتشر کنند. همچنین، این سیستم‌ها امکان پیگیری و تجزیه و تحلیل عملکرد محتوا را فراهم می‌کنند. CMSها به شرکت‌های فناوری این امکان را می‌دهند که محصولات، خدمات و مقالات فنی را به راحتی مدیریت و منتشر کنند. همچنین، این سیستم‌ها می‌توانند به عنوان پلتفرم‌های بازاریابی محتوا عمل کنند. CMSها به بیمارستان‌ها و مؤسسات درمانی کمک می‌کنند تا اطلاعات مربوط به خدمات، پزشکان و نوبت‌دهی را به راحتی مدیریت کنند.

تقریبا همه جنبه‌های یک کسب و کار  به روشی در بستر آنلاین و به ویژه از طریق وب‌سایت نشان داده می‌شود. این موج ارائه‌های آنلاین، گرایشی را برای افراد بیشتری ایجاد کرده است که می‌خواهند خود را در وب نشان دهند. یکی از ابزارهای مفید برای مدیریت وب سایت یک سیستم مدیریت محتوا یا CMS است. حالا که با بهترین نرم‌افزارهای مدیریت محتوا آشنا شدید، می‌توانید CMS متناسب با نیازهایتان را انتخاب کنید. امروزه تولید محتوا به یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال تبدیل شده، پس لازم است برای آن سیستم یا پلتفرمی انتخاب کنید که شما را در مسیر درست هدایت کند. اگر همین حالا هم از سیستم‌های مدیریت محتوا استفاده می‌کنید، نظراتتان را با ما هم به اشتراک بگذارید.

امروزه تعداد زیادی سیستم مدیریت محتوا ایرانی وجود دارد که صاحبان وبلاگ ها و صفحات مجازی در پلتفرم های مختلف می توانند به منظور تولید و بهبود کیفیت محتوای متناسب با فعالیت خود از آن ها استفاده نمایند. از همین رو، در جهت آشنایی هر چه بیشتر شما با این سیستم ها و ویژگی های منحصر به فرد آن ها، در این مقاله به معرفی 4 سیستم مدیریت محتوا ایرانی پرکاربرد خواهیم پرداخت. بهینه‌سازی سایت با گوشی‌های همراه یکی از مهم‌ترین معیارهای سئو است چراکه بسیاری از کاربران شما با تلفن همراه‌شان جست‌وجو می‌کنند. شما هم باید از سیستم مدیریت محتوایی استفاده کنید که تم‌ها و قالب‌های متنوع و بهینه‌شده‌ برای موبایل را ارائه کند. دروپال یکی از قوی‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا برای پروژه‌های بزرگ و پیچیده است. این پلتفرم اغلب توسط سازمان‌های دولتی، دانشگاه‌ها، و سایت‌های بزرگ با نیازهای خاص استفاده می‌شود.

در صورتی که وب‌سایت هک شود یا به دلیل یک مشکل فنی از کار بیفتد، امکان بازیابی اطلاعات از نسخه‌های پشتیبان باید وجود داشته باشد. حملات توزیع شده برای از کار انداختن سرویس‌ها (DDoS) از جمله خطرات جدی برای وب‌سایت‌ها هستند. استفاده از سرویس‌های محافظت در برابر DDoS مانند Cloudflare یا Akamai، می‌تواند از حجم بالای ترافیک مخرب جلوگیری کرده و سایت را از حملات انبوه حفظ کند. استفاده از احراز هویت قوی مانند رمزهای عبور پیچیده و طولانی، احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA)، و مکانیزم‌های امنیتی مانند CAPTCHA می‌تواند از دسترسی غیرمجاز به سیستم جلوگیری کند. همچنین، تغییر مداوم رمز عبورهای مدیریتی یکی از بهترین روش‌های پیشگیری از نفوذ است.

همچنین ماژول Real-time SEO این CMS با بررسی مواردی مثل طول مناسب محتوا، مناسب بودن عناوین فرعی و کلمات کلیدی به بهبود سئوی محتوایی نیز کمک می‌کند. پیش از هر چیز باید خاطرنشان شویم که در دنیای سئوکارهای به جای عبارت «سیستم مدیریت محتوا» معمولا از CMS که مخفف عبارت انگلیسی Content Managing System است استفاده می‌شویم. حال می‌خواهیم ببینیم که برای انتخاب پلتفرم‌های CMS باید روی چه ویژگی‌هایی تمرکز کنیم. در این شرکت زمانی بهترین کار را انجام می دهیم که مشتریان خود را کاملاً درک کنیم و بتوانیم با هم برای تعیین اهداف بازاریابی شما همکاری کنیم. ما با یکدیگر آشنا می شویم، رویاهای بزرگ تری می بینیم و یاد می گیریم که چگونه می توانیم بهترین خدمات و استراتژی هایی را که برای رشد کسب و کار خود نیاز دارید ارائه دهیم.

بسیاری از کاربران با این سوال مواجهند که انواع cms چیست و هرکدام چه مزایا و معایبی دارند؟ در ادامه به تمامی این سوالات پاسخ می‌دهیم. با این که درصد بالایی از وب سایت های دنیا با زبان PHP نوشته شده اند اما حتما بیشتر آنها از صفر کدنویسی نشده اند. خیلی ها برای طراحی سایت با پی اچ پی از CMS استفاده می کنند و برخی هم فریم ورک ... پرستاشاپ اهیت ماژولار دارد به این معنی که می‌توانید با اضافه کردن تم‌ها و ماژول‌ها، عملکرد را افزایش دهید، اگرچه برخی از اینها هزینه اضافی دارند. شما خودتان می توانید پرستاشاپ را میزبانی کنید، بنابراین می توانید آن را روی هر میزبان وب که از آن پشتیبانی می کند نصب کنید. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی می‌توانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژه‌های بزرگ.

سیستم مدیریت محتوا به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی و بدون احتیاج به دانش و مهارت خاص بتوانید محتویات سایت‌های خود را آپدیت کنید یا حتی آن‌ها را تغییر دهید. پس اگر دنبال راه‌حلی هستید که با منابع محدود شما را به شناخت صحیح در رابطه با وب سایت‌ها برساند این مقاله را مطالعه کنید. سیستم مدیریت محتوا (CMS) ابزاری محوری در اکوسیستم دیجیتال به شمار می‌رود. این سیستم به کسب‌وکارها و افراد این امکان را می‌دهد تا محتوای خود را در وب‌سایت‌ها و دیگر پلتفرم‌های دیجیتال ایجاد، مدیریت و منتشر کنند. ریشه چنین سیستم‌هایی را می‌توان در ابزارهای ساده ایجاد محتوا پیدا کرد که به سیستم‌های پیچیده‌ای که تجربیات دیجیتال پیچیده را مدیریت می‌کنند، تبدیل شدند.

شما می‌توانید از یک وبلاگ ساده شروع کنید و به مرور زمان، ویژگی‌های بیشتری (مانند فروشگاه آنلاین، سیستم رزرو، انجمن و غیره) به وب‌سایت خود اضافه کنید. بسیاری از CMS‌ها ابزارها و افزونه‌هایی برای بهبود سئو ارائه می‌دهند که به رتبه بهتر وب‌سایت در موتورهای جستجو کمک می‌کنند. علاوه‌بر این‌ها، وردپرس قالب‌ها و افزونه‌های بسیاری دارد؛ چون با یک سیستم متن‌باز طرف هستیم، هرکس می‌تواند قالب و پلاگینی مختص این سیستم مدیریت محتوا بسازد. Tim Berners Lee، خالق اینترنت، جزو اولین کسانی بود که یک CMS ساخت؛ اما خب، بالاتر هم گفتیم که شکل امروزی این نرم‌افزارها، در اوایل هزارۀ جدید عرضه شدند. از آنجایی که در بیشتر مواقع رابط کاربری این سیستم‌ها مبتنی بر مرورگرهای وب است، هرکس با یک کامپیوتر متصل به اینترنت، از هر جای دنیا، به شرط داشتن اجازه از ادمین اصلی، می‌تواند به CMS دسترسی داشته باشد. دروپال به دلیل قابلیت شخصی سازی بسیار بالا، کاملا مناسب برنامه نویسان می باشد.

در نتیجه‌ی این امر، شما بدون نیاز به دانش فنی و کمترین زمان می‌توانید وب سایت قدرتمندی برای تجارت خود بسازید. پارس نیوک 2، نسخه دوم و کامل تر سیستم مدیریت محتوا ایرانی پارس نیوک است که به دلیل امکانات خاص و منحصر به فرد خود، نزد کاربران ایرانی بسیار مورد استقبال و توجه قرار گرفت. این سیستم کاملا ایرانی که توسط متخصصان و برنامه نویسان داخلی طراحی و توسعه یافته است، یک سیستم تولید محتوای رایگان با امکانات متعدد است. ماژول پذیری، امکان پشتیبان گیری از دیتابیس و عدم نیاز به دانش گسترده در زمینه برنامه نویسی از ویژگی های این سیستم مدیریت و تولید محتوا ایرانی به شمار می رود. شاید افزونه Yoast SEO برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس معروف‌ترین آن‌ها باشد.

جوملا یکی دیگر از پلتفرم‌های منبع باز رایگان CMS است که دارای قالب‌ها و افزونه های مختلف است. بر اساس گزارش سهم بازار CMSها، جوملا ۱.۷۲ درصد از تمام وب سایت ها را در اختیار دارد که واقعا عدد کمی نسبت به وردپرس است. قالب‌ها طراحی ظاهری وب‌سایت شما را تعیین می‌کنند و معمولا می‌توان آن‌ها را شخصی‌سازی کرد. CMS‌ها ابزارهای قدرتمندی برای مدیریت رسانه‌ها (مانند تصاویر، ویدئوها و فایل‌ها) ارائه می‌دهند. این ابزارها امکان آپلود، تغییر اندازه، فشرده‌سازی و سازمان‌دهی فایل‌های رسانه‌ای را فراهم می‌کنند.

سیستم مدیریت محتوا یا CMS، نوعی برنامه مدیریت و تولید محتوا در فضای مجازی است که در زمینه تولید، ویرایش و انتشار محتوای اینترنتی به کاربران و صاحبان وبلاگ ها و صفحات مجازی کمک می کند. با استفاده تولیدکنندگان محتوا می توانند از این سیستم ها محتوای اینترنتی مورد نظر خود را ایجاد، قالب بندی و در زمان مشخص منتشر کنند. به علاوه این سیستم ها، محتوای تولید شده را مورد بررسی قرار می دهند و اشکالات موجود در سئو متن و راهکار های بهبود کیفیت و بازده محتوای مورد نظر را به کاربران ارائه می کنند. سایت تولید محتوای متنی ترجمیک در این آموزش به بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های یک سیستم مدیریت محتوای خوب می‌پردازد و در ادامه ۹ مورد از بهترین ابزارهای مدیریت محتوا را نیز معرفی می‌کند. سیستم های مدیریت محتوا ابزاری حیاتی برای کسب و کار ها و افرادی هستند که به دنبال مدیریت و انتشار کارآمد محتوای دیجیتال هستند.

انواع سیستم مدیریت محتوا سایت ها مانند وردپرس از قالب‌ها و الگوهای از پیش تعیین‌شده‌ای برخوردارند که به شما کمک می‌کنند با سرعت بیشتری سایت خود را طراحی و شخصی سازی کنید. از جمله مهم ترین ویژگی های این سیستم مدیریت محتوا می توان به پشتیبانی 24 ساعته و پاسخگویی بسیار سریع تیم پشتیبانی این سیستم اشاره کرد. نیاز نداشتن به دانش برنامه نویسی گسترده و طراحی سایت بر اساس الگوریتم های مورد قبول گوگل، از دیگر ویژگی های این سیستم است که می تواند شما را در کسب رتبه های بهتر در نتایج جست و جوی گوگل یاری کند. از انواع سیستم مدیریت محتوا سیستم های سازمانی است؛ مانند Adobe Experience Manager  وSitecore  که برای سازمان های بزرگ با نیاز های پیچیده مدیریت محتوا طراحی شده اند. این سیستم ها ویژگی های پیشرفته ای مانند مدیریت چند سایت، شخصی سازی، تجزیه و تحلیل و ادغام با سایر پورتال های سازمانی را ارائه می دهند. آن ها قوی و مقیاس پذیر هستند و برای مدیریت حجم بالایی از محتوا و ترافیک مناسب هستند.

دروپال به توسعه‌دهندگان حرفه‌ای امکانات بسیاری برای ایجاد وب‌سایت‌های سفارشی و پیچیده می‌دهد. وردپرس، با بیش از ۴۳٪ سهم از بازار CMSها، یکی از محبوب‌ترین و کاربرپسندترین سیستم‌های مدیریت محتوا در دنیاست. این پلتفرم ابتدا برای وبلاگ‌نویسی طراحی شد، اما به مرور زمان تبدیل به ابزاری قدرتمند برای ایجاد انواع وب‌سایت‌ها از جمله فروشگاهی، شرکتی، و خبری شده است. به لطف متن‌باز بودن، هزاران توسعه‌دهنده در سراسر جهان پلاگین‌ها و قالب‌هایی برای گسترش قابلیت‌های آن ایجاد کرده‌اند. سیستم مدیریت محتوا (Content Management System یا CMS) به نرم افزارهایی اطلاق می شود که به کاربران امکان می دهند تا محتوای وبسایت خود را به سادگی ایجاد، مدیریت و به روزرسانی کنند. این ابزارها با فراهم آوردن محیطی ساده و دوستانه برای کاربران، فرآیند ساخت و نگهداری وبسایت ها را به طور قابل توجهی تسهیل می کنند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری